Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) stanowi system zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. TFG zabezpiecza finansowo klientów krajowych biur podróży, o których informacje znajdują się w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki z dn. 21.11.2016 r. ta obowiązkowa składka doliczana jest do wszystkich imprez turystycznych organizatorów turystyki lub pośredników turystyczni mający siedzibę (lub oddział w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego) na terytorium Polski. Jej wysokość kształtuje się na poziomie 15 zł od osoby w przypadku imprez samolotowych czarterowych, 13 zł od osoby za imprezy nieczarterowe realizowane poza Europę, 10 zł od osoby przy imprezach autokarowych i z dojazdem własnym. W przypadku podróży do krajów mających granicę lądową z Polską składka wynosi 0 zł.